مشاعره بر اساس حروف الفبا

د

خ

ح

چ

ج

ث

ت

پ

ب

ا

آ

ع

ظ

ط

ض

ص

ش

س

ژ

ز

ر

ذ

ی

هـ

و

ن

م

ل

گ

ک

ق

ف

غ

مشاعره با حرف پ

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ب

پیش ازین دوست بودیم از مهر
دشمن من کنون ز کین شدهای
من چنانم که پیش ازین بودم
تو ندانم چرا چنین شدهای
ننشستی چرا دمی با من
گرنه با غیر همنشین شدهای
هاتف اصفهانی

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ب

پیش ازین دوست بودیم از مهر
دشمن من کنون ز کین شدهای
من چنانم که پیش ازین بودم
تو ندانم چرا چنین شدهای
ننشستی چرا دمی با من
گرنه با غیر همنشین شدهای
#هاتف_اصفهانی

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ب

پذیرفت سه بوس از لب شیرین ما را
یک شب به فریب داشت غمگین ما را
گفتم بده آن وعدهٔ دوشین ما را
دست بزد و نکرد تمکین ما را
خاقانی

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ب

پیش آ و عدم شو که عدم معدن جانست

اما نه چنین جان که به جز غصه و غم نیست

من بی‌من و تو بی‌تو درآییم در این جو

زیرا که در این خشک به جز ظلم و ستم نیست

 مولانا

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ب

پسندی خوار و زارم تا کی و چند

پریشان روزگارم تا کی و چند

ته که باری ز دوشم برنگیری

گری سربار بارم تا کی و چند

 #باباطاهر

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ب

پای من در سر کوی تو به گِل رفت فرو

گر دلت سنگ نباشد گِل گیرا داری!

کشتیِ خواب به دریاچه اشکم گم شد

تو به چشم که نشینی؟ دل دریا داری!

 شهریار

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ب

پیوستن دوستان به هم آسان است

دشوار بریدن است و آخر آن است

شیرینی وصل را نمی‌دارم دوست

از غایت تلخیی که در هجران است

 وحشی بافقی

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ب

پیلان ترا رفتن بادست و تن کوه
دندان نهنگ و دل و اندیشۀ کندا
عنصری

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ب

پیش تو بسی از همه کس خوارترم من
زان روی که از جمله گرفتارترم من

روزی که نماند دگری بر سر کویت
دانی که ز اغیار وفادار ترم من

بر بی کسی من نگر و چارهٔ من کن
زان کز همه کس بی کس و بییارترم من

بیداد کنی پیشه و چون از تو کنم داد
زارم بکشی کز که ستمکار ترم من

وحشی به طبیب من بیچاره که گوید
کامروز ز دیروز بسی زارترم من
وحشی بافقی

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ب

پیرم و گاهی دلم یاد جوانی می‎کند

بلبل شوقم هوای نغمه‎خوانی می‎کند

همتم تا می‎رود ساز غزل گیرد به دست

طاقتم اظهار عجز و ناتوانی می‎کند

 شهریار

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ب

مشاعره بر اساس حروف الفبا

د

خ

ح

چ

ج

ث

ت

پ

ب

ا

آ

ع

ظ

ط

ض

ص

ش

س

ژ

ز

ر

ذ

ی

هـ

و

ن

م

ل

گ

ک

ق

ف

غ