مشاعره بر اساس حروف الفبا

د

خ

ح

چ

ج

ث

ت

پ

ب

ا

آ

ع

ظ

ط

ض

ص

ش

س

ژ

ز

ر

ذ

ی

هـ

و

ن

م

ل

گ

ک

ق

ف

غ

مشاعره با حرف ش

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ش

شب من نشان مویت
سحرم نشان رویت

قمر از فلک در افتد
چو نقاب بر گشایی
 مولانا

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ش

شیرین سخنی در دل ما میخندد

بر خسرو شیرین سخنی میبندد

گه تند کند مرا و او رام شود

گه رام کند مرا و او میتندد....

 مولانا

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ش

شمع از سر خود گذشت و آزاد بسوخت

بر آتش غم خنده‌زنان شاد بسوخت

من بندهٔ شمعم، که ز بهر دل خلق

ببرید ز شیرین و چو فرهاد بسوخت

 اوحدی مراغه ای

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ش

شاها سربخت بر در دولت تست

یک خیمه فلک ز اردوی شوکت تست

گر خیمهٔ چرخ را ستونی باید

اندازه ستون خیمهٔ رفعت تست

 وحشی بافقی

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ش

شد ماه من آن شمع شب‌افروز امشب

گو چرخ و فلک ز رشک می‌سوز امشب

امشب نه شب وصل، شب قدر من‌ست

بهتر ز هزار روز نوروز امشب

 هلالی جغتایی

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ش

شب خیز که عاشقان به شب راز کنند

گرد  در و بام  دوست پرواز کنند

هر جا که دری بود به شب بربندند

الا در دوست را که شب باز کنند

 ابوسعید ابوالخیر

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ش

شور عشقی کو، که رسوای جهان سازد مرا؟

بی نیاز از نام و فارغ از نشان سازد مرا

چند چون آب گهر باشم گره در یک مقام؟

خضر راهی کو، که موج خوش عنان سازد مرا

صائب تبریزی

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ش

شبی یاد دارم که چشمم نخفت

شنیدم که پروانه با شمع گفت

که من عاشقم گر بسوزم رواست

تو را گریه و سوز باری چراست؟

بگفت ای هوادار مسکین من

برفت انگبین یار شیرین من

چو شیرینی از من بدر می‌رود

چو فرهادم آتش به سر می‌رود

سعدی

شعر با حرف مشاعره - شعرها و تک بیت ها برای مشاعره - حرف ش

شراب شوق می نوشم به گرد یار می گردم
سخن مستانه می گویم ولی هوشیار می گردم
گهی خندم گهی گریم گهی افتم گهی خیزم
مسیحا در دلم پیدا و من بیمار می گردم

مولوی

مشاعره بر اساس حروف الفبا

د

خ

ح

چ

ج

ث

ت

پ

ب

ا

آ

ع

ظ

ط

ض

ص

ش

س

ژ

ز

ر

ذ

ی

هـ

و

ن

م

ل

گ

ک

ق

ف

غ